Kodi Eklentisi Oluşturma: Kapsamlı Bir Kılavuz
Kodi, çok yönlü bir medya oynatıcıdır ve kullanıcıların çeşitli kaynaklardan içerik akışı yapmasına olanak tanır. Eklentiler, Kodi’nin işlevselliğini genişletir ve kullanıcıların daha fazla içerik türüne erişmesine olanak tanır. Bu kılavuz, kendi Kodi eklentinizi oluşturma sürecini ayrıntılı olarak açıklayacaktır.
1. Gereklilikler
- Python 3.6 veya üzeri
- Kodi 18 veya üzeri
- Bir metin düzenleyici (ör. Visual Studio Code, Sublime Text)
- Git (isteğe bağlı)
2. Eklenti Oluşturma
1. Adım: Yeni Bir Proje Oluşturma
Bir metin düzenleyicide yeni bir klasör oluşturun ve şu dosyaları ekleyin:
__init__.py
addon.xml
icon.png
(isteğe bağlı)
2. Adım: __init__.py
Dosyasını Düzenleme
__init__.py
dosyası, eklentinizin ana kodudur. Aşağıdaki kodu ekleyin:
“`python
import xbmc
import xbmcgui
class Main(xbmcgui.Window):
def init(self):
super(Main, self).init()
if name == “main“:
Main().doModal()
“`
3. Adım: addon.xml
Dosyasını Düzenleme
addon.xml
dosyası, eklentinizin Kodi’ye nasıl entegre edileceğini tanımlar. Aşağıdaki kodu ekleyin:
“`xml
“`
4. Adım: Eklentiyi Paketleme
Eklentinizin tüm dosyalarını bir ZIP dosyasına sıkıştırın. ZIP dosyasının adı addon.xml
dosyasındaki id
özniteliğiyle eşleşmelidir (ör. com.example.myaddon.zip
).
3. Eklentiyi Yükleme
1. Adım: Kodi’yi Açma
Kodi’yi açın ve ana menüye gidin.
2. Adım: Eklenti Yöneticisini Açma
“Eklentiler” sekmesine gidin ve ardından “Eklenti Yöneticisi”ni açın.
3. Adım: Eklentiyi Yükleme
“Eklentiyi ZIP Dosyasından Yükle” seçeneğini seçin ve daha önce oluşturduğunuz ZIP dosyasını seçin.
4. Adım: Eklentiyi Etkinleştirme
Eklenti yüklendikten sonra, “Eklentilerim” sekmesine gidin ve yeni yüklediğiniz eklentiyi bulun. Eklentiyi etkinleştirmek için üzerine tıklayın.
4. Eklentinin İşlevselliğini Genişletme
Temel bir eklenti oluşturduktan sonra, işlevselliğini aşağıdaki yollarla genişletebilirsiniz:
- Menü Öğeleri Ekleme:
xbmcgui.MenuItem
sınıfını kullanarak eklenti menüsüne öğeler ekleyin. - Diyalog Pencereleri Oluşturma:
xbmcgui.Dialog
sınıfını kullanarak kullanıcılarla etkileşime geçmek için diyalog pencereleri oluşturun. - Veri Alma:
requests
veyaurllib
gibi kitaplıkları kullanarak web’den veri alın. - Video Oynatma:
xbmc.Player
sınıfını kullanarak video dosyalarını oynatın.