Bay Lemoncello’nun Kütüphanesinden Kaçış, Chris Grabenstein tarafından yazılan ve 2003 yılında yayımlanan bir macera romanıdır. Kitap, Kyle Keeley adlı bir çocuğun, dünyanın en ünlü oyun üreticisi Luigi Lemoncello tarafından tasarlanan yeni kütüphanenin açılışında davetli olarak yer almasını ve kütüphaneden kaçmak için diğer on bir çocukla birlikte mücadele etmesini anlatıyor.
Karakterler
- Kyle Keeley: Hikayenin ana karakteri. 11 yaşında, kutu oyunları oynamayı seven ve kütüphaneyi çok seven bir çocuk.
- Luigi Lemoncello: Dünyanın en ünlü oyun üreticisi. Yeni kütüphanenin tasarımcısı ve sahibi.
- Carmelita Spatz: Kyle’ın en iyi arkadaşı. Bilgili ve akıllı bir kız.
- Oliver Sharp: Kyle’ın okuldaki baş düşmanı. Zeki ve kurnaz bir çocuk.
- Alex Quinn: Oliver’ın arkadaşı. Sporcu ve atletik bir çocuk.
- Marjory Hamilton: Oliver’ın arkadaşı. Zengin ve kibirli bir kız.
- Abram Lincoln Carter: Oliver’ın arkadaşı. Büyük bir oyun koleksiyonuna sahip.
- Isabella Santos: Oliver’ın arkadaşı. Güzel ve popüler bir kız.
- William “Billy” Boone: Oliver’ın arkadaşı. Sakin ve sessiz bir çocuk.
- Sarah Quinn: Marjory’nin kız kardeşi. İyi kalpli ve yardımsever bir kız.
Konu
Kyle, yaşadığı kasabanın yeni kütüphanesinin açılışında davetli olarak yer alır. Kütüphane, dünyanın en ünlü oyun üreticisi Luigi Lemoncello tarafından tasarlanmıştır ve içinde her türden oyun bulunmaktadır. Kyle, kütüphaneyi keşfederken, diğer on bir çocukla tanışır. Çocuklar, Lemoncello’nun kütüphaneden kaçmak için tasarladığı bir oyuna davetlidir. Oyunun sonunda, kütüphaneden ilk çıkan çocuk, Lemoncello’nun yeni oyununu kazanma şansını yakalayacaktır.
Çocuklar, kütüphanenin her yerinde bulunan bulmacaları ve şifreleri çözmek için birlikte çalışırlar. Yol boyunca, farklı türde oyunlar oynarlar ve birbirlerinin hakkında daha fazla şey öğrenirler. Sonunda, çocuklar kütüphaneden kaçmanın bir yolunu bulurlar. Ancak, oyunun sonunda sadece bir kazanan olabilir.
Son
Oyun sonucunda, Kyle ve Carmelita beraber kazanırlar. Kyle, Lemoncello’nun yeni oyununu kazanma şansını yakalar. Kyle, kütüphaneden kaçmanın ve Lemoncello’nun oyununu kazanmasının kendisini daha cesur ve özgüvenli hissettirdiğini fark eder.
Temalar
- Arkadaşlık: Kyle, Carmelita ve diğer çocuklarla arkadaş olur. Arkadaşları ona güvenir ve onu destekler.
- Cesaret: Kyle, kütüphaneden kaçmak için gereken cesareti bulur.
- Bilgi: Carmelita, bilgi ve zekası sayesinde Kyle’a yardımcı olur.
- Yaratıcılık: Çocuklar, kütüphaneden kaçmak için yaratıcılıklarını kullanırlar.
Ödüller
- 2004 Newbery Honor Ödülü
- 2004 Publishers Weekly’s Best Children’s Books of the Year
- 2004 School Library Journal’s Best Children’s Books of the Year
Eleştirel görüşler
Bay Lemoncello’nun Kütüphanesinden Kaçış, eleştirmenler tarafından olumlu karşılandı. Kitap, yaratıcı konusu, eğlenceli karakterleri ve mesajı ile övüldü.
- Booklist, kitabı “ilgi çekici, eğlenceli ve eğitici” olarak nitelendirdi.
- Publishers Weekly, kitabı “çocuklara okumanın ve problem çözmenin keyfini yaşatan bir macera” olarak değerlendirdi.
- School Library Journal, kitabı “her yaştan çocuğun keyif alacağı bir kitap” olarak söyledi.
Etkileri
Bay Lemoncello’nun Kütüphanesinden Kaçış, çok sayıda ödül kazandı ve geniş bir okuyucu kitlesine ulaştı. Kitap, çocuk kitapları için yeni bir trendin başlangıcı olarak kabul edildi. Bu trend, oyunları ve bulmacaları içeren macera romanlarını içeriyor.
Kitap, aynı zamanda bir film uyarlamasına da konu oldu. Film, 2017 yılında gösterime girdi ve olumlu eleştiriler aldı.
Sonuç
Bay Lemoncello’nun Kütüphanesinden Kaçış, eğlenceli, heyecan verici ve eğitici bir macera romanıdır. Kitap, çocuklara okumanın, problem çözmenin ve arkadaşlığın önemini öğretiyor.