Blockly Labirent 10 Çözümü
Blockly, Google tarafından geliştirilen bir kodlama öğrenme aracıdır. Blok tabanlı bir kodlama dili olan Blockly, kullanıcıların görsel olarak blokları birleştirerek kod yazmasına olanak tanır.
Blockly’nin Labirent oyunu, kullanıcıların döngüler ve koşullu ifadeler kullanarak bir labirentten çıkış yolunu bulmalarını gerektiren bir bulmaca oyunudur. Oyun, her aşamada daha da zorlaşır ve kullanıcıların kodlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.
Blockly Labirent 10 Çözümü
Blockly Labirent 10, oyunun en zor seviyesidir. Bu seviyede, kullanıcılar sol taraftaki duvarı takip ederek labirentten çıkış yolunu bulmaları gerekir.
Çözüm için aşağıdaki kod bloklarını kullanabilirsiniz:
// Oyunun başlangıcında, karakteri labirentin başlangıç noktasına yerleştirin.
placeSprite(character, 0, 0);
// Sol taraftaki duvarı takip etmek için bir döngü kullanın.
while (true) {
// Karakterin sol taraftaki duvara yakın olup olmadığını kontrol edin.
if (isNearWall(character, "left")) {
// Karakteri sola çevirin.
turnSprite(character, "left");
} else {
// Karakteri ileri hareket ettirin.
moveSprite(character, 1);
}
}
Bu kod blokları, aşağıdakileri yapar:
- Oyunun başlangıcında, karakteri labirentin başlangıç noktasına yerleştirir.
- Sol taraftaki duvarı takip etmek için bir döngü kullanır.
- Karakterin sol taraftaki duvara yakın olup olmadığını kontrol eder.
- Karakter sol taraftaki duvara yakınsa, onu sola çevirir.
- Karakter sol taraftaki duvara yakın değilse, onu ileri hareket ettirir.
Bu kod bloklarını kullanarak, kullanıcılar sol taraftaki duvarı takip ederek labirentten çıkış yolunu bulabilirler.
Kod Bloklarının Açıklamaları
placeSprite(character, 0, 0)
Bu blok, karakteri belirtilen konuma yerleştirir. Bu durumda, karakteri labirentin başlangıç noktasına yerleştiriyoruz.
isNearWall(character, “left”)
Bu blok, karakterin belirtilen taraftaki bir duvara yakın olup olmadığını kontrol eder. Bu durumda, karakterin sol taraftaki bir duvara yakın olup olmadığını kontrol ediyoruz.
turnSprite(character, “left”)
Bu blok, karakteri belirtilen yöne çevirir. Bu durumda, karakteri sola çeviriyoruz.
moveSprite(character, 1)
Bu blok, karakteri belirtilen mesafe kadar hareket ettirir. Bu durumda, karakteri bir birim ileri hareket ettiriyoruz.
Diğer Çözümler
Blockly Labirent 10’un diğer çözümleri de mümkündür. Örneğin, kullanıcılar aşağıdaki kod bloklarını da kullanabilirler:
// Oyunun başlangıcında, karakteri labirentin başlangıç noktasına yerleştirin.
placeSprite(character, 0, 0);
// Sol taraftaki duvarı takip etmek için bir koşullu ifade kullanın.
if (isNearWall(character, "left")) {
// Karakteri sola çevirin.
turnSprite(character, "left");
} else {
// Karakteri ileri hareket ettirin.
moveSprite(character, 1);
}
Bu kod blokları, aşağıdakileri yapar:
- Oyunun başlangıcında, karakteri labirentin başlangıç noktasına yerleştirir.
- Sol taraftaki duvarı takip etmek için bir koşullu ifade kullanır.
- Karakter sol taraftaki duvara yakınsa, onu sola çevirir.
- Karakter sol taraftaki duvara yakın değilse, onu ileri hareket ettirir.
Bu kod blokları, yukarıdaki kod bloklarıyla aynı işlevi görür, ancak daha basittir.
Sonuç
Blockly Labirent 10, Blockly’nin en zor seviyelerinden biridir. Ancak, yukarıdaki kod bloklarını kullanarak, kullanıcılar bu seviyeyi çözebilir ve kodlama becerilerini geliştirebilirler.