Dead Space 2 Tam Çözüm
Giriş
Dead Space 2, Visceral Games tarafından geliştirilen ve EA Games tarafından yayınlanan 2011 yapımı bir birinci şahıs nişancı video oyunudur. Dead Space serisinin ikinci oyunudur ve 2008 yapımı Dead Space’in devamı niteliğindedir. Oyun, uzayda terk edilmiş bir şehir olan Titan’da geçmektedir. Oyuncunun kontrolündeki Isaac Clarke, USG Ishimura’daki olayların ardından hayatta kalan tek kişidir. Clarke, Titan’da, USG Ishimura’nın parçalarından inşa edilmiş ve necromorph adı verilen uzaylı yaratıklar tarafından istila edilmiş bir topluluk olan Sprawl’ı keşfeder.
Oyun Mekaniği
Dead Space 2, birinci şahıs nişancı türünde bir oyundur. Oyuncular, Isaac Clarke’ı kontrol ederek uzayda ve Sprawl’da dolaşabilir ve necromorph’larla savaşabilir. Isaac, çeşitli silahlar ve eşyalar kullanabilir. Oyuncular, necromorph’ları öldürmek için, silahlarını kullanarak onların uzuvlarını koparmak zorundadır. Necromorph’lar, koparılan uzuvlarını yeniden büyütebilir, bu nedenle oyuncular, necromorph’ları tamamen öldürmek için dikkatli olmalıdır.
Oyun Hikayesi
Dead Space 2’nin hikayesi, 2008 yapımı Dead Space’in devamı niteliğindedir. Oyun, USG Ishimura’daki olayların ardından hayatta kalan tek kişi olan Isaac Clarke’ın hikayesini anlatmaktadır. Clarke, USG Ishimura’dan kaçtıktan sonra, Sprawl adlı uzayda terk edilmiş bir şehirdedir. Sprawl, USG Ishimura’nın parçalarından inşa edilmiş ve necromorph adı verilen uzaylı yaratıklar tarafından istila edilmiştir.
Clarke, Sprawl’da, USG Ishimura’nın kaptanı olan Zach Hammond’un kızı Ellie Langford ile tanışır. Ellie, Clarke’a, USG Ishimura’nın kargo bölümündeki bir nesnenin, necromorph istilasının sorumlusu olabileceğini söyler. Clarke ve Ellie, Sprawl’da ilerlerken, necromorph’larla savaşmak ve USG Ishimura’nın kargo bölümüne ulaşmak zorundadır.
Sprawl’da ilerlerken, Clarke, USG Ishimura’nın kargo bölümündeki nesnenin, bir Marker adı verilen bir eser olduğunu öğrenir. Marker, necromorph’ları yaratmak için kullanılan bir teknolojidir. Clarke ve Ellie, Marker’ı imha etmek için USG Ishimura’nın kargo bölümüne iner.
Marker’ı imha etmek için, Clarke ve Ellie, Marker’ın enerjisini kontrol eden bir cihaz olan Unitology’nin kutsal kitabı olan Ortothan’ı bulmalıdır. Clarke ve Ellie, Ortothan’ı bulduktan sonra, Marker’ı imha eder.
Marker’ı imha ettikten sonra, Clarke ve Ellie, Sprawl’dan kaçar. Clarke, USG Ishimura’nın kargo bölümündeki olayların ardından, necromorph istilasının sorumlusunun kendisi olduğunu öğrenir. Clarke, USG Ishimura’daki Marker’ı aktive ederek necromorph istilasına neden olmuştur.
Oyun Sonları
Dead Space 2’nin üç farklı sonu vardır. Oyuncular, oyunun sonunu, oyun boyunca yaptıkları seçimlere göre belirler.
İyi Son
İyi sonda, Clarke, Unitology’nin liderlerinden olan Dathan Giannacutris’i öldürür. Clarke, Marker’ı imha ederek, necromorph istilasına son verir. Clarke, Sprawl’dan kaçar ve Ellie ile bir hayata başlar.
Kötü Son
Kötü sonda, Clarke, Dathan Giannacutris’i öldüremez. Marker, yeniden aktif hale gelir ve necromorph istilası devam eder. Clarke, Sprawl’da ölür.
Görüntü ve Ses
Dead Space 2, Visceral Games’in önceki oyunları gibi, karanlık ve atmosferik bir görselliğe sahiptir. Oyun, Unreal Engine 3 oyun motorunu kullanmaktadır. Oyunun sesleri de oldukça başarılıdır. Oyunun müzikleri, gerilim ve korku unsurlarını desteklemektedir.
Oynanabilirlik
Dead Space 2, oynanabilirlik açısından oldukça başarılı bir oyundur. Oyunun kontrolleri basit ve anlaşılırdır. Oyunun silahları ve eşyaları çeşitlilik göstermektedir. Oyun, oyuncuların stratejik düşünmesini gerektirmektedir.
Genel Değerlendirme
Dead Space 2, Dead Space serisinin başarılı bir devamıdır. Oyun, karanlık ve atmosferik bir görselliğe, başarılı bir oynanabilirliğe ve sürükleyici bir hikaye