Switch Case Örnekleri
Switch case, bir değişkenin veya ifadenin değerine göre farklı kod bloklarını çalıştırmak için kullanılan bir kontrol yapıdır. Switch case, if-else yapılarına kıyasla daha kısa ve okunaklı bir kod yazmayı sağlar.
Switch case yapısını kullanmak için öncelikle bir değişken veya ifadenin değerini belirtmemiz gerekir. Ardından, bu değişken veya ifadenin her olası değerini bir case etiketi ile tanımlamamız gerekir. Her case etiketinin ardından, bu değerin gerçekleşmesi durumunda çalıştırılacak kod bloğu bulunur.
Switch case yapısını aşağıdaki şekilde genelleştirebiliriz:
switch (değişken veya ifade) { case değer1: // Kod bloğu 1 break; case değer2: // Kod bloğu 2 break; … default: // Değişken veya ifadenin hiçbir olası değeri gerçekleşmezse çalıştırılacak kod bloğu }
Switch Case Yapısının Avantajları
Switch case yapısının aşağıdaki avantajları vardır:
- Daha kısa ve okunaklı kod yazmayı sağlar.
- Birden fazla koşulu kontrol etmeyi kolaylaştırır.
- Hata olasılığını azaltır.
Switch Case Yapısının Dezavantajları
Switch case yapısının aşağıdaki dezavantajları vardır:
- Çok fazla case etiketi kullanılıyorsa kod karmaşıklaşabilir.
- Performans açısından if-else yapılarına kıyasla daha az verimli olabilir.
Switch Case Örnekleri
1. Bir Değişkenin Değerine Göre Değişik İşlemler Yapmak
Aşağıdaki örnekte, kullanıcının girdiği bir sayının değerine göre farklı işlemler yapıyoruz.
int sayı = 5;
switch (sayı) {
case 1:
System.out.println("Sayı 1'dir.");
break;
case 2:
System.out.println("Sayı 2'dir.");
break;
case 3:
System.out.println("Sayı 3'tür.");
break;
default:
System.out.println("Sayı 1, 2 veya 3 değildir.");
}
Bu örnekte, kullanıcının girdiği sayı 1, 2 veya 3 ise ilgili case etiketi altındaki kod bloğu çalıştırılır. Sayı 1, 2 veya 3 değilse default case etiketi altındaki kod bloğu çalıştırılır.
2. Bir Karakterin Türüne Göre Değişik İşlemler Yapmak
Aşağıdaki örnekte, kullanıcının girdiği bir karakterin türüne göre farklı işlemler yapıyoruz.
char karakter = 'a';
switch (karakter) {
case 'a':
System.out.println("Karakter küçük harf a'dır.");
break;
case 'b':
System.out.println("Karakter küçük harf b'dir.");
break;
case 'c':
System.out.println("Karakter küçük harf c'dir.");
break;
default:
System.out.println("Karakter küçük harf a, b veya c değildir.");
}
Bu örnekte, kullanıcının girdiği karakter küçük harf a, b veya c ise ilgili case etiketi altındaki kod bloğu çalıştırılır. Karakter küçük harf a, b veya c değilse default case etiketi altındaki kod bloğu çalıştırılır.
3. Bir Değişkenin Değerinin Aralığına Göre Değişik İşlemler Yapmak
Aşağıdaki örnekte, kullanıcının girdiği bir sayının değerinin aralığına göre farklı işlemler yapıyoruz.
int sayı = 10;
switch (sayı) {
case 1:
case 2:
case 3:
System.out.println("Sayı 1 ile 3 arasındadır.");
break;
case 4:
case 5:
case 6:
System.out.println("Sayı 4 ile 6 arasındadır.");
break;
case 7:
case 8:
case 9:
System.out.println("Sayı 7 ile 9 arasındadır.");
break;
default:
System.out.println("Sayı 1 ile 9 arasında değildir.");
}
Önemli Not: Bu yazı Google Gemini yapay zekası tarafından otomatik olarak oluşturulmuştur ve hatalı bilgiler içerebilir. Düzeltmek için iletişim sayfamızdaki formdan veya yine iletişim sayfamızda bulunan eposta adresi yoluyla bizimle iletişime geçebilirsiniz. Hata varsa hemen düzeltilmektedir.